całościowe zaburzenia
Terapia » całościowe zaburzenia
Terapia całościowych zaburzeń rozwoju odbywa się w oparciu o indywidualny program terapeutyczny opracowany dla pacjenta.
1. Terapia indywidualna – indywidualna stymulacja rozwoju z zastosowaniem elementów terapii behawioralnej
2. Terapia grupowa- trening/ rozwój umiejętności społecznych
3. Terapia logopedyczna
4. Terapia psychopedagogiczna – stymulacja umiejętności szkolnych
5. Kształtowanie postaw rodziców w zakresie rozwoju umiejętnego wspierania rozwoju dziecka na co dzień (psychoedukacja, trening umiejętności, rozwój relacji)
Terapia, jaką wykorzystujemy w pracy z dzieckiem opiera się na procedurach Stosowanej Analizy Zachowania (ABA). Podstawowym celem terapii jest kształtowanie u dziecka jak największej liczby umiejętności, które pozwolą uzyskać niezależność w domu, przedszkolu, szkole. Nasza praca podczas terapii skupia się na systematycznym wzmacnianiu zachowań pożądanych, adaptacyjnych oraz redukowaniu zachowań niepożądanych, które powodują spowalnianie uczenia się.